Sunday, February 12, 2012

Macam-Macam Ragam.

Assalamualaikum...


Well.. After a year I remember to upload my blog. hahaha,, Bila dah setahun makin banyaklah cerita or kenangan yang tercipta. Kalau nak taip semua alamatnya sampai besok tak siap update. OK lah start dengan tahun lepas.


Apa paling saya ingat ialah cuti semester bulan 12. Ha, waktu tu saya dan kawan baik saya terpaksa mengorbankan 1 minggu cuti sem untuk menjadi wakil kolej dalam pertandingan karaoke sempena Majlis Konvokesyen Kementerian Kesihatan Malaysia. Well, memang satu majlis yang besar dan majlis konvo pertama yang menggabungkan semua negeri di Semenanjung Malaysia. Tempat berlangsung pun satu tempat yang hebat bagi saya, yela kolej baru la katakan. Namanya Kolej Sains Kesihatan Bersekutu Ulu Kinta, Perak. Memang tempat yang cantik. Biliknya mewah, satu bilik 2 orang dan 2 bilik satu tandas. Alamari pun besar, macam hotel pun ada. Sangat mewah. Tapi satu je yang xbest. Kolej besar + tinggi tapi xde lif. Cuba bayangkan, kolej 8 tingkat dan kitorang yang baru sampai dengan beg2 yang besar terpaksa naik tangga ke tingkat 8.Kolej kitorg yang 5 tggkat pun ad lif tau. Memang sape yang ad asthma boleh pengsan sampai bila atas.Huh! nasib baik bilik saya dan kawan baik saya betul2 depan tangga, lau tidak pengsan jugak kitorg. But I felt very niced when saw the room.


Ha selama seminggu kat sana macam-macam benda jadi. Mula-mula, kitorg ingat kitorg kena focus untuk pertandinagn yang kitorg masuk je macam karaoke, tarian, dikir barat dan game2 lain. Rupa-rupanya kena jadi penyambut tetamu pula.So kitorg ni cuma student kenalah ikut arahan kan. Tapi yang jadi masalah kitorg dah ikut arahan, penat layan kerenah ibu bapa, graduan dan staff kat sane,bolah pulak ad staff yang kata kitorg xbuat kerja dan marah-marah kitorg xtentu pasal.Dah la nama saya dan kwn baik saya xde dalam senarai nama student. Pelik bin ajaib, seolah-olah saya ni xpergi pun wakil kolej. Hem sakit betul hati ni. Lepas tu saya dan kawan saya wakil karaoke duet, nama kitorang pun tak di daftar untuk pertandingan tu. Sedih betul kitorg, datang jauh-jauh, korbankan cuti tapi nama xdidaftar. Saya pun xpuas hati la, terus rujuk pada pengurus bahagian pertandingan, dan En F ni pun cakap, " xpela bagila nama korg, tapi korg last2 la k. Bnyak lagi persembahan dan pertandingan." Saya pun setuju la, nak buat macam mana, memang pengurusan xsistemetik langsung. Tension jugak kitorg kat sane. Hem pastu kitorg pnye persembahan xdapat buat malam tu juga sebab bekalan elektrik terputus tiba-tiba. So terpaksa stop. Lepas tu pihak pengurusan cakap ditunda malam lusa. Alhamdulillah la, kitorg dapat menjuarai pertandingn tu, Puas hati jugak dengan hadiah dan pihak kolej bekalkan sijil. Tapi dalam masa yang sama kitorg turut bersimpati dengan pasukan dikir barat yang dah bertungkus- lumus berlatih untuk pertandingan yang tiba-tiba disaat akhir dikira satu persembahan sahaja. Penat lelah diorg umpama sia-sia hanya kerana kecuaian pihak pengurusan yang tidak maklumkan pada pihak kolej tentang pembatalan pertandingan dikir barat tu.Hal ni semualah yang buatkan kitorg serik untuk jadi wakil kolej lagi. Umpama pengorbanan yang tidak dihargai.


Hem, so semalam, baru je berakhir pertandingn Nasyid dan koir peringkat kolej. Group saya mewakili pertandingan koir dan nama pasukan kami ialah "SUARA KAMI".Saya serta kawan baik saya menjadi ketua untuk latihan koir tu. Tapi sayangnya keputusannya tidak diumumkan semalam,katanya nak diumumkan masa perhimpunan. Lepas tu puan kata pasukan yang menang akan mewakili kolej ke pertndingan yang untuk majlis konvo lagi. Apalagi kitorang dah pk awal2 kalau menang kitorg xnk masuk, serik sangat la,,,


Sekarang, tangah tunggu untuk pertandingan bola tampar, saya xpernah wakil, if terpilih saya nak, dan saya harap xjadi macam majlis konvo yang lepas.


Now, kena start study k, sebab kemungkinan besok ada test, dan malam sok ada english test pulak, bnyak betul tets..Sabo jela,,


Anyway, Good luck k kawan2..=) Semoga kejayaan mengiri kita semua ye..=)

No comments:

Post a Comment