Tuesday, March 13, 2012

Cuti Mid Sem,,Hem Ap yang Best?? =)

Assalamualaikum...


Nak update pasal apa yang menarik semasa cuti mid sem saya nie..=)


Ok pertama sekali nak cakap pasal cuti dulu la ea. Cuti saya bermula pada 2/3/2012 - 11/3/2012. So sampai rumah saya lbih kurg 10 .30 mlm. Memang letih jugak la, sebab masa tu  group saya beru je habis osce ( Exam praktikal). 


Ok lah,,selama seminggu di rumah, apa je yang saya buat ye?? Well semestinya aktiviti rutin biasa semasa di rumah iaitu kemas rumah, basuh baju, masak (sarapan, mkn tghari, mnum ptg, mkn malam). Ok yang beza sikit ialah tambah satu lagi rutin iaitu buat kuih siput..hehehe


Korang tau x ap itu kuih siput?? Hehe ok lah ni ad beberapa gambr tentang kuih siput,,


Ini selepas siap di gentel dan siap sedia untuk digoreng


Semasa digoreng




Setelah siap disira

Nak buat kuih siput ni senang je,,antara rajin dengan tak je. Cuti kali ini saya dah buat 5 kilogram kuih siput. Kemudian saya pack dalam paket kecil dan jual satu paket RM1. Alhamdulillah laku juga.


Ok, selain daripada itu semasa cuti saya bepeluang menonton wayang dengan................ (ehem2)... Sebenarnya seronok juga hari itu ( 8 Mac 2012 bersamaan dengan hari khamis). Apa yang saya xsangka ialah saya dapat hadiah dari dia ( Dapat baju t-shirt dari sabah). Seronok bukan main lagi saya. So hari itu kitorang spend masa dari pg sampai ptg (almaklumlah, jarang sangat dapat jumpa). So apa yang kitorg wat time jumpa, first beli tiket wayang, pastu g makan ( Nasi lemak yang saya masak sendiri) habis dia makan (Sedap la tu..hehehhe). Selepas tu, kitorg tengok wayang ( Cerita John Carter) best juga ceritanya. Habis tengok wayang teman dia g cc ( Lelaki mana boleh jauh dari game, kan??). Dia suruh saya duduk sebelah dia tengok dia main game, ok saya pula rasa xselesa, then saya ambil buku yang dia bawa untuk saya baca (Yakjuj & Makjuj Bencana disebalik Gunung) sebab dia tahu saya suka membacakan, so saya keluar dari cc tu dan duduk dikerusi awam kat terminal tu. Baca2 sampi la sejam, kami naik atas tempat kami makan tadi, stay kat situ sampai jam 4.30pm. Kitorg borak2, citer2, sekadar lepaskan rindu,,heheh pastu kitorg turun tok tunggu bas dia dan saya tunggu mak saya ambil. Tapi apa yang kelakarnya, masa kitorg lepak kat ats kitorg ad order  2 gelas air. Jap lagi kitorg main turun je xbayar. Hahaha nasib baik dia ingat, saya sendiri terlupa, sebab koitorg turun ikut jalan lain. hahaha 


Then, kami pun turun dan tunggu. Tunggu punya tunggu, akhirnya mak saya sampai dulu dan saya pun berangkat pulang ke rumah, dia sambung tunggu bas la. Hem harap2 selepas ini ada rezeki kami lagi untuk berjumpa. Amin..


Ha lupa nak cakap, masa kitorg lepak kat atas, dia ada cakap kat saya yang dia suka dengar satu lagu ni, ok ni saya sertakan lirik lagunya. Buat si Dia yang jauh di segamat tu, anggaplah yang saya sedang nyanyikan lagu ini untuk awak..=)



Terukir Di Bintang
Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku cuba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia
Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…
Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu



Jauh dimata tapi dekat dihati



I LOVE SABAH AND I LOVE YOU




                                                                                                                                Ikhlas tapi Jauh..
                                                                                                                                  Fiqa_aFiq

No comments:

Post a Comment